Publikováno: v sekci: Aktuality.

Crypto.com „Crypto for Payments Report“ v roce 2022 ukazuje mnohonásobný pozitivní vývoj, pokud jde o adopci. Přibližně 60 % obchodníků chce přijmout kryptoplatby v průběhu roku, přičemž 75 % zákazníků projevuje stejný zájem.

Crypto.com zveřejnil v únoru 2022 novou zprávu, která pojednává o kryptoměně v platebním prostoru. „Zprávu Krypto pro platby“ vydal server Crypto.com i Worldpay od FIS. Zpráva se zabývá několika klíčovými aspekty krypto trhu, včetně úroků, platebních prostředků a růstu kryptografie jako platebního prostředku.

Zpráva zkoumala více než 110 000 uživatelů Crypto.com a Worldpay ze základny FIS čítající přibližně 1,5 milionu obchodníků. Tyto průzkumy se uskutečnily ve 4. čtvrtletí 2021. Dotazovaní sami, přičemž většinu zákazníků tvoří lidé mladší 40 let, a obchodníci, kteří pocházejí převážně z digitálních médií a her.

Jedním z největších vrcholů je skutečnost, že výrazně vzrostl zájem obchodníků o akceptaci kryptografie. Zhruba 60 % obchodníků chce přijmout kryptografii jako platební prostředek během příštího roku, zatímco 75 % spotřebitelů projevuje stejný zájem. Kryptoměny s největšími preferencemi jsou Bitcoin, Ethereum a USDC.

Zajímavé je, že pozornost, alespoň na straně obchodníků, je zaměřena na zkušenosti s nakupováním v online obchodě, a ne v kamenném obchodě. Zákazníci však projevují zájem o obě formy, uvádí to více než 70%.

Zatím pouze 4% obchodníků přijímají kryptografii jako platbu. Rozdíl mezi poptávkou zákazníků a tímto číslem by mohl skutečně podnítit růst v brzkém přijetí kryptografie. Do jisté míry se to již stalo, když Shopify nechal obchodníky prodávat NFT přímo na své platformě.

Statistiky uvedené ve zprávě svědčí o všeobecném nárůstu přijetí kryptografie. Na straně zákazníka, alespoň podle zprávy Crypto.com, jsou náklady na konverzi krypto-to-fiat, zatímco pro obchodníky jsou to nižší transakční poplatky a náklady na spory.

O těchto přínosech se hovoří již dlouho, ale k určitému pokroku došlo až v posledních letech. Velkou roli sehrála expozice krypto trhu prostřednictvím reklam Super Bowlu a institucionálních investic.

Tento zájem se rozšířil na stávající společnosti. Visa například plánuje spustit kryptoporadenský servis, aby udržela krok s rostoucí adopcí.