Po zimní přestávce, na přelomu února a března bude zahájen provoz a rozšířen do dalších částí hlavního města Prahy.
Čínská služba na sdílení kol jménem OFO po zahájení provozu v Praze rozjede svoje podnikání naplno. Čínský start-up umístí v hlavním městě přes 1 000 svých kol. Lidé si je budou moci půjčovat za 20 korun na hodinu. V Praze už kola půjčuje i tuzemská firma Rekola a má v ulicích hlavního města 350 bicyklů. Jejich počet letos navýší. V Praze se takna jaře zvýší počet kol, která si mohou lidé za poplatek půjčovat pro přesuny po městě. K dominantním růžovým kolům firmy Rekola přibudou bicykly čínského start-upu OFO.
Žlutá čínská kola v Praze
Žlutá čínská kola už v ulicích hlavního města Prahy jezdila. Od října do půlky prosince v Praze 7 probíhal testovací provoz 300 bicyklů, které tehdy byly k zapůjčení zdarma. Během krátké doby se potvrdilo, že Pražané mají o služby zájem, protože absolvovali 25 000 jízd. Po zimní přestávce na přelomu února a března bude zahájen ostrý provoz a rozšířen do dalších částí města.
Žlutá čínská kola po celém světě
Po celém světě půjčuje čínská společnost OFO 10 milionů kol. Denně na nich lidé absolvují přes 25 milionů jízd. Společnost své žluté bicykly zatím nenasadí v okrajových a kopcovitých částech metropole. Vyhne se historickému centru, kde se pohybuje velké množství chodců, a cyklisté tam proto jezdit často nemohou. Čínská kola by měla být za 20 korun za hodinu levnější než konkurenční Rekola. U těch hodinové zapůjčení vyjde na 24 korun.
Mobilní aplikace
Obě společnosti k zapůjčení svých kol vyžadují stažení mobilní aplikace, která se spáruje s nejbližším dostupným bicyklem. Za kolo uživatel přes mobil i platí. Růžová Rekola i žlutá kola značky OFO lze odkládat kdekoliv ve městě. Rekola v Praze a dalších 5. českých městech půjčují starší, ojeté bicykly opatřené klasickým zámkem. Žlutá kola si Číňané sami vyrábějí a běžný zámek nemají. Kolo s připojením k internetu se totiž samo uzamkne po dokončení jízdy, jakmile se odhlásíte z mobilní aplikace. Bicykl je vybavený GPS navigací, která pozná, že chcete uzamčené kolo odcizit. Čínský start-up za 4 roky svého působení od investorů vybral 1,3 miliardy dolarů a funguje ve 200 městech celého světa.