Technologie jsou neustále kupředu a těžko říct, zda se ubírají tím správným směrem. Zneužitelné je v podstatě všechno. Facebook nyní zakoupil firmu, která se zabývá vývojem technologie na ovládání elektroniky pomocí myšlenek.
Americká internetová společnost Facebook právě koupila firmu CTRL-labs. Ta se zabývá vývojem technologií umožňujících ovládat různé elektronické přístroje pomocí myšlenek. Informaci zveřejnil viceprezident společnosti Facebook Andrew Bosworth. Bližší informace o finančních podmínkách převzetí společnosti ale neuvedl. Podle zdrojů televize CNBC činila celková hodnota transakce 500 milionů až 1 miliardu dolarů, což je v přepočtu přibližně (11,8 miliardy až 23,6 miliardy korun.
Technologie budoucnosti
Převzetí společnosti CTRL-labs je součástí snahy o vytvoření takzvaně přirozenějších a intuitivnějších způsobů interakce s elektronickými zařízeními. V rámci vize při spolupráci s CTRL-labs označil Andrew Bosworth náramek, který převádí signály vysílané neurony přímo do digitální podoby. Pro vysvětlení uvedl, že naše neurony v míše vysílají elektrické signály do svalů ruky a informují je o tom, jakým způsobem se mají pohnout. Například jim dají povel, že mají stisknout tlačítko. Náramek signály dekóduje a převede do digitálního signálu, kterému zařízení rozumí.
CTRL-labs
Společnost CTRL-labs v roce 2015 založili držitelé doktorátu z vědy o nervovém systému Thomas Reardon a Patrick Kaifosh. Právě Thomas Reardon v nedávném rozhovoru poukázal na velmi rychlý vývoj zaznamenaný v této oblasti. Upozornil na skutečnost, že dnes můžeme dělat mnoho věcí, o kterých jsme před pouhými pěti lety nemohli ani vzdáleně uvažovat.
Facebook ale čelí mnoha potížím. Federální úřady v USA vyměřily Facebooku rekordní pokutu 5 miliard dolarů za porušení ochrany soukromí. Jeho plánovanou digitální měnu zase zkoumá antimonopolní úřad EU. Nyní čelí i obvinění z poškozování spotřebitele a potlačování inovací. Skupina generálních prokurátorů v USA zahájila antimonopolní vyšetřování, aby zjistila, zda firma nepotlačuje konkurenci a nepoškozuje spotřebitele. Zkoumá se, zda jeho kroky neohrožují údaje spotřebitelů, nesnižují spotřebitelům kvalitu výběru nebo nezvyšují cenu reklamy. Do vyšetřování se zapojí i generální prokurátoři z dalších států.