I když se může zdát, že emisní skandál společnosti Volkswagen je už téměř zapomenut, opak je pravdou. V USA má automobilka platit miliardové odškodné a Jižní Korea nyní pro jistotu úplně odmítá většinu vozů Volkswagen.
Volkswagen je sice největší automobilkou na světě a pod jeho koncern spadá celá řada dalších značek (například Škoda či Audi), ale jeho podvody s emisemi se mu teď tvrdě vymstívají. Prokázalo se, že firma používala zvláštní software, aby oklamala měření emisí, a to nejméně po dobu sedmi let. Cíleně tak klamala zákazníky. A když se tato „dieselgate“ provalila, nespočet vozů musel na úpravu do autoservisů. To by ale pro firmu nebylo ještě tak špatné. Soud v USA koncem července ovšem rozhodl, že firma musí za klamání klientů i tamní vlády zaplatit pokutu ve výši 15,3 miliardy dolarů, tedy v přepočtu asi 376 miliard korun. Původně se přitom hovořilo až o 18 miliardách dolarů (zhruba 435 miliard korun). Podobně odškodnit Evropany přitom firma odmítá. Ale dostala další nečekanou ránu.
Jižní Korea odmítla
Vláda v Jižní Korei rozhodla, že od nynějška nebude v zemi možné kupovat auta koncernu Volkswagen. Odebrala společnosti certifikaci pro většinu modelů a ještě jí udělila pokutu v hodnotě 16,1 milionu dolarů. Pro firmu to sice není až taková ztráta, protože jihokorejský trh není tak velký, ale i tak se to jejích prodejů citelně dotkne, protože tam nebude moci dovážet takřka žádné nové vozy. A přitom zhruba 3 tisíce aut je aktuálně na cestě do této asijské země. Vedení automobilky je proto bezradné a jen čeká, jestli vozy bude muset po přistání v cíli opět stahovat zpátky do Německa a platit tak jejich další, nečekaný převoz. Spekuluje se přitom, že ze strany Jižní Korei nejde jen o odvetu za podvody u emisních měření, ale že se takto snaží také podpořit své vlastní automobily.