Visa je společnost, která působí v oblasti platebních technologií a elektronických plateb. Zajišťuje značku, systémy, služby a pravidla, která umožňují elektronické platby mezi miliony evropských spotřebitelů, mezi prodejci a podniky a také vládami. Na světě neexistuje jiná platební značka, která by měla širší dostupnost, než má Visa – a žádná jiná značka se netěší větší důvěře, co se týká poskytování jednoduchých bezpečných bezhotovostních plateb. Visa neustále pracuje na stále dokonalejším zabezpečení karty Visa, na odstraňování slabších míst v zabezpečení a na ochraně citlivých dat majitelů karet a jednotlivých transakcí. Visa vyžaduje od členských bank, aby vyhovovaly normám o řízení základních rizik. Stejně jako u všech forem Visa plateb hraje klíčovou úlohu v dosažení úspěchu právě prvek zabezpečení. Dva klíčové prvky bezpečnostních procesů zahrnují: rozeznávání platných karet při interpersonálních transakcích a zabezpečení transakcí bez fyzické přítomnosti majitele karty. Jako jednička na světovém trhu v oblasti elektronických plateb vyhledává společnost Visa sponzorské partnery, kteří se mohou měřit s její velikostí, ideály a hodnotami. Na sportovním poli sponzoruje dvě největší události na světě: Olympijské a Paralympijské hry a Mistrovství světa ve fotbale, čímž je zaručeno, že společnost Visa si neustále udržuje nejvyšší ambice právě prostřednictvím účasti při sportovních kláních té nejvyšší kvality. Společnost Visa Europe vyvíjí bohaté sponzorské aktivity také na poli zábavy, což zahrnuje partnerské asociace s arénou The O2 v Londýně, berlínskou arénou O2 World, madridskou arénou Palacio de Deportes a Globe Arenas ve Stockholmu. Visa Europe rovněž udržuje vztahy se společnostmi Twentieth Century Fox a Warner Brothers.
(NYSE: V, ISIN US92826C8394, kurs 80.25 USD, 5. 12. 2015)
Základní fundamentální informace:
- Tržní kapitalizace: 190 mld.USD
- P/E: 30,18
- Dividendový výnos: 0, 71 %
- Následující HV (3Q, 15): Leden 2016
Graf vývoje za poslední dva roky:
Poslední známá investiční doporučení
Datum | Společnost | Předešlé doporučení | Nové doporučení | Cílová cena |
2.12.2015 | Buckingham Research Group | Koupit | Koupit | 90,00 |
20.11.2015 | Atlantic Equities LLP | Neutral | Neutral | 89,00 |
19.11.2015 | Daiwa Securities | Outperform | Outperform | 85,00 |
6.11.2015 | Guggenheim Securities | Koupit | Koupit | 88,00 |
Komentář:
Pokud se podíváme deset, či pět let zpátky a investor si vybíral, zda koupit akcie MasterCardu či
Visy nebylo moc nad čím se rozhodovat. Obě akcie byly vynikající investicí a přinesly svým
vlastníkům více než 300% zisk od konce roku 2010. Nicméně v poslední době se cesty obou
dvou akcií začaly rozcházet. Během listopadu akcie Visy rostly, zatímco MasterCardu poklesly.
MasterCard je stále v zisku 13,66% od začátku roku, zatímco zisk Visy je vyšší o přibližne 8% a
je na hodnotě 21,91% od začátku roku. Jak je to možné? Obecně vzato Visa jednala agresivněji.
Společnost založila novou obchodní platební jednotku s BottomLine Technologies, uzavřela
partnerství se společností Swatch ohledně bezkontaktních plateb a podepsala smlouvu s ecommerce
společností Mashable, u které od nynějška bude možné platit pouze Visou. Nicméně
hlavním růstovým faktorem je koupě společnosti Visa Europe za 23,4 miliard amerických
dolarů. Visa Europe je odnoží americké Visy pro služby v Evropě a společnosti fungovaly
odděleně. Nyní má Visa potenciál přenést své přednosti v oblasti technologií na evropský trh.
Spojení společností bude znamenat nižší přijmy v roce 2016, avšak v roce 2017 je možné
očekávat stabilní 20% růst. Koupě Visa Europe a finační benefity s tím spojené nejsou
spekulace. Je to jistota. Dravost a agresivní obchodní kroky společnosti Visa tuto jistotu posilují
a to je i důvod proč Visa je před svými rivaly a proč tomu tak bude i v budoucnu.