Obchod nabízející oblečení Zoot.cz je jedničkou na našem trhu, přesto se mu nedaří, jak by si představoval. Druhý největší e-shop v ČR Mall.cz chce rozšířit svou nabídku.
Oblečení přes internet nakupuje stále více lidí. E-shopů s módou je ale tolik, že většina z nich hlásí ztrátu. Mnoho lidí vrací oblečení častěji než jiné zboží, protože si jej nemohou vyzkoušet a tím vzrůstají náklady. Zákazníci e-shopu Zoot.cz vrací v průměru až 90 % objednávek. Společnost po analýze zúžila neomezené objednávky těm, co zboží ve vysoké míře vrací. Jejich počet se snížil o 1/3. Prodejcům módy přes web má do budoucna pomoci zkoušení oblečení na dálku pomocí rozšířené a virtuální reality. V tomto oboru je jedničkou mezi českými e-shopy Zoot.cz, který se pohybuje v červených čísel a rád by se přiblížil těm černým. Proto probíhá jednání se společností Moll.cz, aby mohl Zoot.cz své zboží nabízet i v druhém největším českém internetovém obchodě.
Mall.cz a Zoot.cz
Internetový obchod Mall.cz ovládá PPF Petra Kellnera s miliardáři Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Podobně již spolupracuje s mnoha obchodníky, jako třeba s e-shopem s pneumatikami Tomket.cz. Internetový obchod Zoot.cz letos v prvním pololetí skončil ve ztrátě 143 milionů korun. Společnost měla tržbu 518 milionů korun. Principem je, že zavedený velký e-shop na svých stránkách uvádí zboží menších prodejců a bere si provizi z prodaných kusů. Stejnou službu nabízí i největší světový internetový obchod Amazon.
Spolupráce nebo konkurence
Při spolupráci by se e-shop Zoot.cz stal nejprestižnější a současně tak trochu konkurenční značkou na Mall.cz. Ten by tak do svého bohatého portfolia doplnil nabídku oblečení, obuvi a doplňků. Podle vyjádření Miroslava Matyáše ze společnosti Mall.cz je právě móda, sportovní potřeby a zboží pro domácnost tím typem zboží, které chce nabízet ve spolupráci s menšími e-shopy. S velkou spoustou nich internetový obchod Mall.cz do budoucna chce navázat spolupráci. V internetovém obchodě Zoot.cz je největším akcionářem zakladatel portálu Centrum.cz Oldřich Bajer. Získal by mnoho nových zákazníků u nás i v zahraničí. Cílí na Slovensko, Polsko a Maďarsko, kde již Mall.cz prodává své zboží.
Konkurence je na trhu
Konkurence je na trhu s on-line módou stále více. Nyní přibyly i silné německé značky About You a Zalando, jenž bylo za třetí letošní kvartál ve ztrátě 39 milionů eur, tedy přes miliardu korun. Podle Asociace pro elektronickou komerci, sdružující české e-shopy, vzrostly v loňském roce tržby v oblasti módy meziročně o 40 %. Letos bylo v ČR přes internet zakoupeno oblečení za 24,5 miliardy korun, což tvoří 20 % z celkové částky zakoupeného oblečení vůbec. Do 5 let se očekává nárůst na 27 %. Ve ztrátě je ale většina e-shopů s oblečením.
Zaujalo vás obchodování na forexu? Nezapomeňte na kvalitní vzdělávání a stáhněte si zdarma nový ebook o forexu zde: https://landing.globtrex.com/cs/ebook-leads/